środa, 21 sierpnia 2013

Ścisk, tłok i zgiełk ... Dingle - poznajcie Irlandię

W zeszłym tygodniu uraczyłam Was zdjęciami z Killorglin a na dzisiaj przygotowałam kilka zdjęć z Dingle, którymi chciałam się z Wami podzielić. To małe miasteczko jest położone na półwyspie na zachodzie Irlandii. Akurat miałam to szczęście, że nie musiałam daleko podróżować bo tylko dwie godziny samochodem i mimo że jest to tak blisko mnie to był to dopiero mój pierwszy raz w tym zakątku hrabstwa. Spędziliśmy tam dwa urocze dni, które minęły nam na zwiedzaniu oceanarium, samego miasteczka, wcinaniu ryb i włóczeniu się po pubach wieczorem. Dingle, tak jak reszta nadbrzeżnych miejsc, żyje z rybołóstwa ale i też z turystyki (patrz ścisk, tłok i zgiełk ...). Miasteczko to jedno z irlandzkojęzycznych rejonów Irlandii i przyznaję, że często słyszałam ludzi rozmawiających w tym języku. O, nie mogę przecież zapomnieć o Fungie, czyli delfinie, który zadomowił się na wodach Dingle ponad dwadzieścia lat temu. Bardzo chciałam zobaczyć tego ssaka ale nie chciałam ryzykować przez moją chorobę morską. Mam jednak zdjęcie z pomnikiem Fungie, który stoi w miasteczku.
Oceanarium trochę mnie rozczarowało, myślałam, że będzie trochę większe. Trudno, najważniejsze, że znalazłam Nemo i udało mi się zrobić zdjęcie pingwinom. Cholery są strasznie szybkie pływając ;) Ten pingwin, który nie pływa a jedynie stoi na 'lodzie' był w trakcie gubienia piór i dlatego nie był w wodzie. Niestety, nie udało mi się zrobić zdjęć ani z karmienia pingwinów ani rekinów bo za dużo ludu się wtedy zbiegło. Wycieczkę do Dingle zaliczam na plus, mam nadzieję, że uda mi się niedługo wyrwać na podobną eskapadę a Was zostawiam z kupą zdjęć ;) 






























I jak? Wpadacie do Dingle?
                                                                                                                          Buziaki,
                                                                                                                

29 komentarzy:

  1. Bardzo klimatyczna wioseczka, a Ty wyglądasz przepięknie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaham, mam takie samo zdjecie na delfinie :) Super torebka na zdjeciu z osiolkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widziałaś Fungie na żywo? Torebka kupiona w Penneys jakieś dwa lata temu :)

      Usuń
  3. znajome miejsca... aż mi się zatęskniło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze po takich postach robi mi się cholernie smutno, że takie cuda mnie omijają

    OdpowiedzUsuń
  5. Jacie, ale fajnie dzień spędziłaś :)
    Strasznie podoba mi się nowe logo! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdjęcia!:) Z delfinkiem Ci do twarzy :D ściskam

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią bym odwiedziła te miasto i w ogóle Irlandię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. oj chętnie bym się tam z Tobą spotkała :) uwielbiam odkrywać nowe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak bardzo chciałabym odwiedzić kiedyś Irlandię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałabym się wybrać do oceanarium :)
    i jeszcze do planetarium :p

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak pięknie muszę sie wybrać z moim L do Irlandii ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy kraj , jest tam bardzo klimatycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lil Ty nawet delfina ujeżdzasz :))) czy tam jest ten słynny Wilczarz irlandzki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale że na zdjęciu? To chyba coś podobnego do wilczarza ale prawdziwe wilczarze widziałam z dwa lata temu. Bosshe one są wielke!

      Usuń
  14. Piękny kraj...Uwielbiam Irlandię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Obserwuję i liczę na rewanż http://everythingandnothingn.blogspot.com/ dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś zaczynałam a jednak nie spamowałam u innych.

      Usuń
  16. jakie świetne zdjęcia! Zachęcają do zwiedzania Irlandii ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. a skąd Ty jesteś dokładnie Dziewczynko? :D

    OdpowiedzUsuń
  18. ślicznie wyglądasz! :) świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zdjęcia, piękna malownicza miejscowość, a zdjęcie na osiołku wymiata :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, jest mi bardzo miło, że chcecie mnie czytać :)
Jeżeli podoba Ci się mój blog, zostań ze mna na dłużej i badź moim obserwatorem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...